• امام کاظم علیه السلام فرمودند: خوشا به حال آن شیعیان ما که در عصر غیبت قائم ما، به ریسمان ولایت ما چنگ بزنند. کمال الدین، ج 2، ص 361.


تعداد بازدید
1050113


اوقات شرعی

تاریخ امروز

عضویت در خبرنامه
نام و ایمیل خود را وارد فرمایید




گزارش فعالیت های مؤسسه فرهنگی صاحب الامر (عج) در بهار و تابستان 1393

گزارش فعالیت های مؤسسه فرهنگی صاحب الامر (عج) در بهار و تابستان 1393

((گزارش فعالیت های مؤسسه فرهنگی صاحب الامر (عج) در بهار و تابستان 1393)) 1- بخش آموزش: پس از تعطیلی ابتدای سال و زدودن غبار خستگی از تن درس های اساتید محترم آغاز شد و طلاب با شرکت در کلاسهای درس با شور و شوق به فرا گرفتن علوم دینی می پرداختند. مسؤولان مؤسسه هم با فراهم آوردن محیط مناسب درس و بحث و رفع مشکلات به پر بار شدن کلاس ها کمک می کردند.

((گزارش فعالیت های مؤسسه فرهنگی صاحب الامر (عج) در بهار و تابستان 1393))

1 -  بخش آموزش: پس از تعطیلی ابتدای سال و زدودن غبار خستگی از تن درس های اساتید محترم آغاز شد و طلاب با شرکت در کلاسهای درس با شور  و شوق به فرا گرفتن علوم دینی می پرداختند.

مسؤولان مؤسسه هم با فراهم آوردن محیط مناسب درس و بحث  و رفع مشکلات به پر بار شدن کلاس ها کمک می کردند.

کلاس های درس پیش از ماه مبارک رمضان تعطیل شد و بسیاری از طلاب برای انجام امور تبلیغی به جای جای کشور سفر کردند تا دوستداران اهل بیت (علیهم السلام) از اندوخته های علمی آن ها بهره گیرند و با دین و احکام دین بیش از پیش آشنا گردند.

2 – بخش نشر: مؤسسه فرهنگی صاحب الامر(عج) در راستای وظیفه فرهنگی خود ، اقدام به تحقیق و نشر کتاب های مناسب در حوزه دین و فرهنگ می کند . فهرست کتاب هایی که مؤسسه در بهار و تابستان  1393 منتشر کرده ، از این قرار است:

1 مرقات الاصول: این کتاب تالیف حضرت آیت الله العظمی شیخ بشیر نجفی یکی از مراجع دینی شهر مقدس نجف است، این کتاب یک دوره اصول فقه مقدماتی است تا طلبه با مباحث کلی علم اصول فقه آشنا شود و در فهم کتاب ها و دروس مراحل بالای علم اصول فقه، مشکلی نداشته باشد. مؤسسه این کتاب را در شمارگان 2000 نسخه چاپ و منتشر کرده است.

2 الی الطلبه: این کتاب نیز تالیف مرجع بزرگوار حضرت ایت الله العظمی شیخ بشیر حسین نجفی است.

این کتاب مجموعه ای از نصایح و راهنمایی های پدرانه و مشفقانه و تجربه های علم آموزی معظم له است که برای طلاب و دانشجویان ارائه شده است و در دو نوبت 3000 و 2000نسخه در این مرکز چاپ و نشر شده است.

 3 - توضیح المسائل : مجموعه ای از فتواها و نظریات حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ اسحاق فیاض یکی از مراجع بزرگ نجف اشرف است، که مؤسسه آن را در تیراژ 5000 نسخه چاپ و منتشر کرده است.

4 - قواعد علم صرف: این کتاب شرح قواعد کلی علم صرف همراه با تطبیق آن بر جزئیاتش است که در چهارده جلد توسط استاد گرامی حجت الاسلام و المسلمین موسی محمدی لعلی تالیف گردیده است. مخاطبان  کتاب طلاب مبتدی تا سطوح عالیه میباشند. مؤسسه جلدهای 6، 7، 12 ،13، 14 ،15آن را چاپ و منتشر کرده است.

5 کلمات: این کتاب ارزشمند تالیف استاد گرامی حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای حیرانی است که با نثری زیبا و روان نگاشته شده است.

6 مقالات: این کتاب ارزشمند تالیف استاد گرامی حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای حیرانی است که با نثری زیبا و روان نگاشته شده است.

7 احسن الکلام: جلد سوم تفسیر قرآن تالیف استاد محمد علی ابراهیمی است که مؤسسه مشغول ویرایش و آماده سازی آن  برای چاپ و نشر میباشد.

8– گلچین مداحی: این کتاب ارزشمند توسط استاد گرامی حجت الاسلام و المسلمین موسی محمدی لعلی جمع آوری شده و با شیوه ای نو در اختیار علاقه مندان و مداحان گرامی قرار گرفته است .

موسسه  صاحب الامر(عج)





تاریخ روز
اوقات شرعی