• امام کاظم علیه السلام فرمودند: خوشا به حال آن شیعیان ما که در عصر غیبت قائم ما، به ریسمان ولایت ما چنگ بزنند. کمال الدین، ج 2، ص 361.


تعداد بازدید
1058987


اوقات شرعی

تاریخ امروز

عضویت در خبرنامه
نام و ایمیل خود را وارد فرمایید




توسّل به حضرت بقیّه الله در ماه مبارک

توسّل به حضرت بقیّه الله در ماه مبارک

۱۳۹۷ جمعه ۴ خرداد
موضوع دوم این که بعضی از علمایی که اهل معرفت بودند و عدّ ه ای از بزرگان دیگر که مدّت ها پیش آنها تلمذ کرده اند توصیه می کردند به شاگردانشان که همیشه، مخصوصاَ ماه مبارک رمضان ،

توسّل به حضرت بقیّه الله در ماه مبارک

موضوع دوم این که بعضی از علمایی که اهل معرفت بودند و عدّ ه ای از بزرگان دیگر که مدّت ها پیش آنها تلمذ کرده اند توصیه می کردند به شاگردانشان که همیشه،  مخصوصاَ ماه مبارک رمضان ، در شبانه روز یک مرتبه یا دو مرتبه توجّهی و توسّلی به حضرت بقیّه الله الاعظم(عج) داشته باشند و از حضرت بخواهند کمکی بکنند و عنایتی بفرمایند.

حضرت بقیه الله (عج)کریمند، از اولاد کرامند، در آن زیارت می خوانیم(انت یا مولای کریم من اولاد الکرام و مأمور بالضیافه و الاجاره)حضرت از جانب خدا مأموریت دارند که از بندگانش و از میهمانانش پذیرایی کنند و ما هم در  این ماه ان شاءالله مهمان خدا هستیم و امام زمان(عج) هم ولی خداست از ایشان بخواهیم که ا ز ما پذیرایی کنند.

بگوییم ( یا ابن رسول الله ! لا تأخذنا بسوء الاعمال) ای پسر رسول الله (علیه السلام) ما را به سوء اعمالمان مؤاخذه نکنید، شما کریمید، از اولاد کرامید ، عادتتان احسان است ، اصلاَ سجیّه و طبیعتتان این است که احسان دارید ما بد بنده ای هستیم، ما بد نوکری هستیم ولی شما خوب آقایی هستید، لطفی بفرمایید، عنایتی بفرمایید و از خدا بخواهید که خدا ما را توفیق دهد و از ما راضی باشد، خودتان از ما راضی باشید. از خدا بخواهید که ما را توفیق بدهد برای روزه، برای تلاوت قرآن و برای آنچه که رضای شما در آن است. ما ضعیفیم و از شما استمداد می کنیم و می خواهیم که لطفی و عنایتی بفرمایید بلکه به برکت انفاس فدسی شما بتوانیم خودمان را نجات دهیم و به شما قرب پیدا کنیم ما میخواهیم به شما نزدیک شویم، اراده و نیّت این معنا را داریم حالا اگر در عمل مقصر باشیم اما این اراده و نیت در ما هست که رضای شما را کسب بکنیم.

نمیخواهیم کاری کنیم که شما را ناراحت کنیم کاری کنیم که شما از ما آزرده شوید، میخواهیم جوری باشیم که شما از ما خشنود باشید و پیش شما سرفراز باشیم، خودتان لطف کنید، عنایت کنید و این مطلب را ازخدا بخواهید.

کتاب شوق وصال جلد 2 صفحه 956- تالیف آیت الله صافی (ره) – تحقیق و نشر موسسه فرهنگی صاحب الامر(عج)





تاریخ روز
اوقات شرعی