• امام کاظم علیه السلام فرمودند: خوشا به حال آن شیعیان ما که در عصر غیبت قائم ما، به ریسمان ولایت ما چنگ بزنند. کمال الدین، ج 2، ص 361.


تعداد بازدید
1050856


اوقات شرعی

تاریخ امروز

عضویت در خبرنامه
نام و ایمیل خود را وارد فرمایید




(هفتم ذی الحجه) شهادت امام محمد باقر علیه السلام

(هفتم ذی الحجه) شهادت امام محمد باقر علیه السلام

۱۳۹۷ شنبه ۲۷ مرداد
(هفتم ذی الحجه)شهادت امام محمد باقر علیه السلام در چنین روزی مصادف با دوشنبه در سال 114 هجری امام باقر علیه السلام توسط هشام بن عبدالملک مسموم و شهید شد.در شب شهادت به امام صادق علیه السلام فرمودند:

(هفتم ذی الحجه)

شهادت امام محمد باقر علیه السلام

در چنین روزی مصادف با دوشنبه در سال 114 هجری امام باقر علیه السلام توسط هشام بن عبدالملک مسموم و شهید شد.در شب شهادت به امام صادق علیه السلام فرمودند:من امشب جهان را بدرود خواهم گفت هم اکنون پدرم علی بن الحسین را دیدم که شربتی گوارا نزد من آورد و نوشیدم و مرا به سرای جاوید و دیدار حق بشارت داد.

در روایت دیگری فرمودند:ای فرزند گرامی مگر نشنیدی که حضرت علی بن الحسین از پس دیوار مرا ندا کرد:ای محمد بیا زود باش که ما انتظار تو را میکشیم.

آن حضرت چندین روز به قولی سه روز در حالت درد از اثر سم به سر میبردند تا به شهادت رسیدند.فردای آن روز بدن مطهر و پاک آن دریای بیکران دانش خدایی را در خاک بقیع کنار مزار امام مجتبی و امام سجاد علیها السلام به خاک سپردند.

آن حضرت هشتصد درهم برای تعزیه و ماتم خود وصیت فرمود.حضرت صادق علیه السلام فرمودند:پدرم فرمود:ای جعفر از مال من مقداری وقف کن برای ندبه کنندگان که ده سال در منی در موسم حج بر من گریه کنند و مراسم ماتم را تجدید نمایند.

آقا و مولایمان حضرت باقر علیه السلام در کربلا شرف حضور داشت.شب یازدهم,بازار کوفه,کنار سرهای مطهر,اسارت شام و مجلس یزید را دیده است و هر زمان که متذکر شهادت حسین بن علی علیه السلام و اسارت عمه هایش میشد اشک از جشم مبارکش مانند دّر جاری میگشت.





تاریخ روز
اوقات شرعی