• امام کاظم علیه السلام فرمودند: خوشا به حال آن شیعیان ما که در عصر غیبت قائم ما، به ریسمان ولایت ما چنگ بزنند. کمال الدین، ج 2، ص 361.


تعداد بازدید
1050195


اوقات شرعی

تاریخ امروز

عضویت در خبرنامه
نام و ایمیل خود را وارد فرمایید




نهم ذی الحجه

نهم ذی الحجه

۱۳۹۷ دوشنبه ۲۹ مرداد
-روز عرفه در روز عرفه زیارت امام حسین علیه السلام مستحب است,چه اینکه خداوند ابتدا به زوار امام حسین علیه السلام نظر میکند زیرا همه حلال زاده اند,و بعد به زوار با معیش در عرفات نظر میکند. 2-شهادت حضرت مسلم و هانی

(نهم ذی الحجه)

1-روز عرفه

در روز عرفه زیارت امام حسین علیه السلام مستحب است,چه اینکه خداوند ابتدا به زوار امام حسین علیه السلام نظر میکند زیرا همه حلال زاده اند,و بعد به زوار با معرفت خویش در عرفات نظر میکند.

2-شهادت حضرت مسلم و هانی

در این روز در سال 60 هجری محمد بن کثیر و پسرش در کوفه به جرم مهمانداری و طفداری از مسلم بن عقیل علیه السلام به شهادت رسیدند.در شب عرفه جناب مسلم بن عقیل علیه السلام به منزل طوعه رفتند.در روز عرفه سال 60 هجری که چهارشنبه بود جناب مسلم بن عقیل و هانی بن عروه را در کوفه شهید کردند.

پیامبر صلی الله علیه وآله فرمودند چشم مؤمنان بر او گریان است و ملائکه مقرب الهی بر او درود میفرستند.امام حسین علیه السلام هنگامی که آن حضرت را به سوی کوفه فرستادند در قسمتی از نامه به اهل کوفه چنین فرمودند:برادرم و پسر عمویم و فرد مورد اطمینان از اهل بیتم را نزد شما فرستادم.هنگامی که امام حسین علیه السلام خبر شهادت آن حضرت و هانی را شنید چند بار فرمودند :انا لله و انا الیه راجعون.سپس فرمود:خیری در زندگی بعد از آنها نیست.از جمله وصایای آن حضرت به ابن سعد این بود که کسی را به نزد امام حسین علیه السلام بفرستد که آن حضرت یه سوی کوفه نیاید.





تاریخ روز
اوقات شرعی