• امام کاظم علیه السلام فرمودند: خوشا به حال آن شیعیان ما که در عصر غیبت قائم ما، به ریسمان ولایت ما چنگ بزنند. کمال الدین، ج 2، ص 361.


تعداد بازدید
1050420


اوقات شرعی

تاریخ امروز

عضویت در خبرنامه
نام و ایمیل خود را وارد فرمایید




نهم محرم(تاسوعا) محاصرۀ خیمه ها در کربلا

نهم محرم(تاسوعا) محاصرۀ خیمه ها در کربلا

۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۸ شهريور
محاصرۀ خیمه ها در کربلا امام صادق علیه السلام فرمودند:تاسوعا روزی بود که حسین علیه السلام و اصحابش را در کربلا محاصره کردند و سپاه شام بر قتال آن حضرت اجتماع نمودند,و پسر مرجانه و عمر سعد به خاطر کثرت سپاه و

نهم محرم(تاسوعا)

محاصرۀ خیمه ها در کربلا

امام صادق علیه السلام فرمودند:تاسوعا روزی بود که حسین علیه السلام و اصحابش را در کربلا محاصره کردند و سپاه شام بر قتال آن حضرت اجتماع نمودند,و پسر مرجانه و عمر سعد به خاطر کثرت سپاه و لشکری که برای آنها جمع شده بود خوسحال شدند,و آن حضرت و اصحابش را ضعیف شمردند و یقین کردند که یاوری از برای او نخواهد آمد و اهل عراق حضرتش را مدد نخواهند نمود.

آمدن امان نامه برای فرزندان ام البنین علیها السلام

در این روز شمر شمر ملعون برای حضرت عباس علیه السلام و برادرانش امان نامه آورد.آن لعین خود را نزدیک خیام با جلالت حضرت اباعبدالله علیه السلام رسانید و بانگ برآورد:«أین بنو اَُختنا»«پسران خواهر ما کجایند»؟ولی آن بزرگوارن جواب ندادند.امام حسین علیه السلام فرمود:جواب او را بدهید اگر چه فاسق باشد.

حضرت عباس علیه السلام در جواب فرمودند:چه میگوئی؟شمر گفت:من از جانب امیر برای شما امان نامه آورده ام.شما خود را به خاطر حسین علیه السلام به کشتن ندهید.

حضرت عباس علیه السلام با صدای بلند فرمود:لعنت خدا بر تو و بر امیر تو(و بر امان تو)باد.ما را امان میدهید در حالیکه پسر رسول خدا را امان نباشد؟!

درخواست تأخیر جنگ از سوی امام حسین علیه السلام

در عصر تاسوعا امام علیه السلام برای به تعویق انداختن جنگ یک شب دیگر مهلت گرفتند.چون عمر سعد لشکر را آماده جنگ با امام علیه السلام نمود و معلوم شد قصد جنگ دارند,حضرت به برادرش عباس علیه السلام فرمود تا یک شب دیگر مهلت بگیرد.آنها در ابتدا قبول نکردند,ولی بعد قبول نمودند که شبی را صبر کنند.

آمدن لشکر تازه نفس به کربلا

دراین روز لشکر مجهزی به دستور ابن زیاد از کوفه وارد کربلا شد,و شمر نامه ابن زیاد را آورد.

خطابۀ امام حسین علیه السلام برای اصحابش

در عصر این روز امام حسین علیه السلام در جمع یاران خطبه ای قرائت فرمودند و اصحاب اعلام وفاداری نمودند.





تاریخ روز
اوقات شرعی