• امام کاظم علیه السلام فرمودند: خوشا به حال آن شیعیان ما که در عصر غیبت قائم ما، به ریسمان ولایت ما چنگ بزنند. کمال الدین، ج 2، ص 361.


تعداد بازدید
1050209


اوقات شرعی

تاریخ امروز

عضویت در خبرنامه
نام و ایمیل خود را وارد فرمایید




نهم ربیع الاول

نهم ربیع الاول

۱۳۹۷ شنبه ۲۶ آبان
نهم ربیع الاول آغاز امامت حضرت ولی عصر علیه السلام آغاز امامت حضرت صاحب الامر علیه السلام و غیبت صغرای آن حضرت پس از شهادت امام عسکری الامر علیه السلام که تنها فرزند آن حضرت بودند.این روز عید شیعه و اولین روز امامت و خلافت آخرین خلیفه و حجت بر حق و منجی عالم بشریت حضرت بقیة الله الاعظم الامر علیه السلام در سال 260 هجری است.

نهم ربیع الاول

آغاز امامت حضرت ولی عصر علیه السلام

آغاز امامت حضرت صاحب الامر علیه السلام و غیبت صغرای آن حضرت پس از شهادت امام عسکری الامر علیه السلام که تنها فرزند آن حضرت بودند.این روز عید شیعه و اولین روز امامت و خلافت آخرین خلیفه و حجت بر حق و منجی عالم بشریت حضرت بقیة الله الاعظم الامر علیه السلام در سال 260 هجری است.

قتل عمربن خطاب

در آخر شب نهم ربیع الاول سال 23 هجری عمر بن خطاب از دنیا رفته است. و قول اهل سنت روز چهارشنبه 26 ذی الحجة است.

این روز روز شادی اهل بیت الامر علیه السلام و انبیاء و ملائکه و ساکنان اعلی علیین و دوستان امیرالمومنین الامر علیه السلام و اولاد طاهرین ایشانن است چرا که در این روز نفرین حضرت صدیقه  کبری فاطمه زهراء علیها السلام  به اجابت رسید.روزی عظیم الشأن است و روز سرور شیعه و عید بزرگ آنهاست.حضرت رسول صلی الله علیه و آله این روز را عید قرار داده و امر کرده است که مردم نیز عید قرار دهند و اعمال آن را به جا آورند.

فضیلتها و اسمهایی برای این روز ذکر شده که از جمله آنهاست:عیدالله الاکبر,غدیر ثانی,عید فطر دوم,روز فرح شیعه,عیداهل بیت علیهما السلام,روز قتل منافق,روز قبولی اعمال,روز پیروزی مظلوم,روز دوستی مومن,روز پرهیز از کبائر,روز نابودی ضلالت و گمراهی,روز شکرگزاری.





تاریخ روز
اوقات شرعی