• امام کاظم علیه السلام فرمودند: خوشا به حال آن شیعیان ما که در عصر غیبت قائم ما، به ریسمان ولایت ما چنگ بزنند. کمال الدین، ج 2، ص 361.


تعداد بازدید
1059452


اوقات شرعی

تاریخ امروز

عضویت در خبرنامه
نام و ایمیل خود را وارد فرمایید




24 ذی الحجه-روز مباهله

24 ذی الحجه-روز مباهله

1-روز مباهله این روز از یک سو روز مباهله اهل بیت علیهم السلام با نصارای نجران است و از سوی دیگر نزول آیه تطهیر در شأن اهل بیت علیهم السلام در این روز بوده است.

24ذی الحجه-روز مباهله

1-روز مباهله

این روز از یک سو روز مباهله اهل بیت علیهم السلام با نصارای نجران است و از سوی دیگر نزول آیه تطهیر در شأن اهل بیت علیهم السلام در این روز بوده است.

هنگامی که این آیه نازل شد پیامبر صلی الله علیه و اله،علی و فاطمه و حسن و حسین علیهم السبلام را فراخواند و فرمود:اللهم هولاء اهلی.«بارالها اینان اهل من هستند».

2-روز خاتم بخشی

در این روز امیرالمؤمنین علیه السلام در مسجد پیامبر صلی الله علیه وآله انگشتر خود را در رکوع به سائل بخشید و آیه مبارکه «انما ولیکم الله و رسوله و الذین آمنوا الذین یقیمون الصلاه و یؤتون الزکاه و هم راکعون»در شأن آن حضرت نازل شد.

3-نزول سوره هل اتی

در این روز سوره «هل اتی»در شأن امیرالمومنین و فاطمه زهرا و امام حسن و امام حسین علیهم السلام نازل شده است.این مهم بعد از سه روز روزه ی آنان و اعطای افطارشان به مسکین و یتیم و اسیر بود که آن طعام بهشتی نازل شد.بنابر نقلی روز25 ذی الحجه سوره مباره نازل شد.

امام صادق علیه السلام فرمودند:آن کاسه ای که طعام از بهشت آوردند و آن بزرگواران میل کردند نزد ماست و حضرت صاحب الامر علیه السلام آن را ظاهر خواهد کرد و طعام بهشتی از آن تناول خواهند فرمود.


کلمات کلیدی

 حج     صافی     موسسه صاحب الامر     شوق وصال          



تاریخ روز
اوقات شرعی