• امام کاظم علیه السلام فرمودند: خوشا به حال آن شیعیان ما که در عصر غیبت قائم ما، به ریسمان ولایت ما چنگ بزنند. کمال الدین، ج 2، ص 361.


تعداد بازدید
1047143


اوقات شرعی

تاریخ امروز

عضویت در خبرنامه
نام و ایمیل خود را وارد فرمایید




شب عاشورا- 1-سخنان امام علیه السلام با اهل بیت و اصحابش

شب عاشورا- 1-سخنان امام علیه السلام با اهل بیت و اصحابش

در این شب امام حسین علیه السلام اصحاب و اهل بیت خود را جمع نمودند و کلماتی را به آنان فرمودند.خلاصه کلمات حضرت این بود که من بیعت خود را از شما برداشتم و شما را به اختیار خود گذاشتم تا به هر جا که میخواهید کوچ کنید.

شب عاشورا

1-سخنان امام علیه السلام با اهل بیت و اصحابش

در این شب امام حسین علیه السلام اصحاب و اهل بیت خود را جمع نمودند و کلماتی را به آنان فرمودند.خلاصه کلمات حضرت این بود که من بیعت خود را از شما برداشتم و شما را به اختیار خود گذاشتم تا به هر جا که میخواهید کوچ کنید.پس از فرمایشات حضرت،اهل بیت علیهم السلام و اصحاب کلماتی در وفاداری و جان نثاری خود نسبت به آن حضرت ابراز داشتند.

2-سخنان زینب کبری علیها السلام با امام حسین علیه السلام

در این شب بود که زینب کبری علیها السلام اشعار«یا دهر اُف لک من خلیل....» را از زبان برادرش امام حسین علیه السلام شنیدند و هنگامی که متوجه شد فردا روز شهادت حضرت است فرمود:«ای کاش مرگ مرا نابود ساخته بود و این روز را ندیده بودم»سپس سیلی به صورت زد و بیهوش شد.امام علیه السلام خواهر عزیز و مکرمه خود را به هوش آوردند و مطالبی فرمودند.





تاریخ روز
اوقات شرعی