• امام کاظم علیه السلام فرمودند: خوشا به حال آن شیعیان ما که در عصر غیبت قائم ما، به ریسمان ولایت ما چنگ بزنند. کمال الدین، ج 2، ص 361.


تعداد بازدید
1050370


اوقات شرعی

تاریخ امروز

عضویت در خبرنامه
نام و ایمیل خود را وارد فرمایید




یازدهم محرم حرکت کاروان اُسرا از کربلا

یازدهم محرم حرکت کاروان اُسرا از کربلا

یازدهم محرم حرکت کاروان اُسرا از کربلا عمرسعد ملعون روز یازدهم تا وقت ظهر در کربلا ماند و بر کشتگان سپاه خودنماز گذارد و آنان را به خاک سپرد.وقتی روز از نیمه گذشت فرمان داد تا دختران پیامبر صلی الله علیه وآله

یازدهم محرم

حرکت کاروان اُسرا از کربلا

عمرسعد ملعون روز یازدهم تا وقت ظهر در کربلا ماند و بر کشتگان سپاه خودنماز گذارد و آنان را به خاک سپرد.وقتی روز از نیمه گذشت فرمان داد تا دختران پیامبر صلی الله علیه وآله را بر شتران بی جهاز سوار کردند و سید السجاد علیه السلام را نیز با غلِ جامعه بر شتر سوار کردند.هنگامی که آنها را از قتلگاه عبور دادند و نظر بانوان بر جسم مبارک امام حسین علیه السلام افتاد,لطمه ها بر صورت زدند و صدا به صیحه و نوحه برداشتند.

تشکیل مجلس ابن زیاد

روز یازدهم عمرسعد به کوفه آمد,ابن زیاد اذن عمومی داد تا مردم در مجلس حاضر شوند سپس رأس مطهر امام حسین را نزد او گذاشتند و او نگاه می کرد و تبسم مینمود و با چوبی که در دست داشت جسارت مینمود.

حرکت اهل بیت امام حسین علیه السلام به سوی کوفه

عصر روز یازدهم اهل بیت علیهم السلام را با حالت اسارت به طرف کوفه بردند.نزدیک غروب حرکت کردند و شبانه به کوفه رسیدند.لذا آن بزرگواران داغدار و مصیبت زده را تا صبح پشت دروازه های کوفه نگه داشتند. هنگام صبح عمرسعد ملعون از کوفه خارج شد . و بسان فرماندهی که از فتوحات خویش خوشحال است همراه اُسراء وارد کوفه شد.

 





تاریخ روز
اوقات شرعی