• امام کاظم علیه السلام فرمودند: خوشا به حال آن شیعیان ما که در عصر غیبت قائم ما، به ریسمان ولایت ما چنگ بزنند. کمال الدین، ج 2، ص 361.


تعداد بازدید
1047046


اوقات شرعی

تاریخ امروز

عضویت در خبرنامه
نام و ایمیل خود را وارد فرمایید




دوازدهم محرم

دوازدهم محرم

دوازدهم محرم دفن شهدای کربلا روز دفن بدنهای مطهر سید الشهداء علیه السلام و اهل بیت و اصحاب آن حضرت,توسط امام سجاد علیه السلام به یاری جمعی از بنی اسد است.

دوازدهم محرم

دفن شهدای کربلا

روز دفن بدنهای مطهر سید الشهداء علیه السلام و اهل بیت و اصحاب آن حضرت,توسط امام سجاد علیه السلام به یاری جمعی از بنی اسد است.

ورود اهل بیت علیهم السلام به کوفه

روز دوازدهم روز ورود اهل بیت علیهم السلام با حالت اسارت به کوفه است.در این روز ابن زیاد فرمان داد که احدی حق ندارد با اسلحه از خانه بیرون آید و ده هزار سوار و پیاده بر تمام کوچه ها و بازارها موکل گردانید,که احدی از شیعیان امیرالمؤمنین علیه السلام حرکتی نکند.سپس فرمان داد سرهایی را که در کوفه بود برگردانند و در پیش روی اهل بیت علیهم السلام حرکت دهند,و با هم وارد شهر کرده و در کوی و بازار بگردانند.

مردم با دیدن حالت زار ذریّۀ پیامبر صلی الله علیه و آله و سرهای بر نیزه و بانوان و مخدرات در هودجهای بدون پوشش,صدا به گریه بلند نمودند.زینب کبری,ام کلثوم,فاطمه بنت الحسین و امام زین العابدین علیهم السلام به ترتیب با جگرهای سوزان و قلوب دردناک ایراد خطبه نمودند,که عده ای از لشکر با دیدن این اوضاع از کردۀ خود پشیمان شدند,اما هنگامی که خیلی دیر شده بود.

روز شهادت حضرت سجاد علیه السلام

شهادت امام زین العابدین علیه السلام بنابر قولی در این روز در سال 94 هجری در سن 57 سالگی واقع شده است,و قول دیگر 25 محرم است که خواهد آمد.





تاریخ روز
اوقات شرعی