• امام کاظم علیه السلام فرمودند: خوشا به حال آن شیعیان ما که در عصر غیبت قائم ما، به ریسمان ولایت ما چنگ بزنند. کمال الدین، ج 2، ص 361.


تعداد بازدید
1057916


اوقات شرعی

تاریخ امروز

عضویت در خبرنامه
نام و ایمیل خود را وارد فرمایید




سیزدهم محرم

سیزدهم محرم

اسرای اهل بیت علیهم السلام در مجلس ابن زیاد. پس از آنکه اسرا و سرهای مقدس شهدا را در کوفه گردانیدند ابن زیاد در کاخ خود نشست و دستور داد سر مطهر امام حسین علیه السلام را در برابرش گذاشتند.

سیزدهم محرم

اسرای اهل بیت علیهم السلام در مجلس ابن زیاد

پس از آنکه اسرا و سرهای مقدس شهدا را در کوفه گردانیدند ابن زیاد در کاخ خود نشست و دستور داد سر مطهر امام حسین علیه السلام را در برابرش گذاشتند.آنگاه زنان و کودکان آن حضرت را به همراه امام سجاد علیه السلام در حالیکه به طناب بسته بودند وارد مجلس نمودنده,در برابر تخت آن ملعون ایستاده نگاه داشتند.در این حال درباریان آن ملعون به تماشا ایستاده بودند.

اسرای اهل بیت علیهم السلام در زندان کوفه

پس از مجلس شوم ابن زیاد,اهل بیت علیهم السلام را با غل و زنجیر وارد زندان کوفه نمودند.

خبر شهادت امام حسین علیه السلام در مدینه و شام

ابن زیاد به مدینه و شام نامه نوشت و خبر شهادت امام حسین علیه السلام را منتشر ساخت.

شهادت عبدالله بن عفیف

عبدالله ابن عفیف ازدی بزرگواری از اصحاب امیرالمؤمنین علیه السلام بود و در جنگهای جمل و صفین دو چشم خویش را از دست داده بود.لذا مشغول عبادت بود.

او هنگامی که شنید پسر زیاد ملعون به امیرالمؤمنین و امام حسین علیهما السلام نسبت کذب میدهد,از میان جمعیت برخاست و گفت:ساکت باش ای پسر مرجانه,دروغگو توئی و پدر تو که به تو این مقام را داد.ای دشمن خدا!فرزندان پیامبر صلی الله علیه و آله را می کشی و در منابر مؤمنین اینچنین سخن میگویی؟مأمورا خواستند متعرض او شوند که با کمک قبیله اش به خانه رفت ولی بهد آمدند و خانۀ او را محاصره کردند.پس از رشادتهای او و دخترش دستگیر شد و همانطور که از خدا خواسته بود به دست بدترین خلق یعنی ابن زیاد به شهادت رسید.


کلمات کلیدی

 حج     صافی     موسسه صاحب الامر     شوق وصال          



تاریخ روز
اوقات شرعی