• امام کاظم علیه السلام فرمودند: خوشا به حال آن شیعیان ما که در عصر غیبت قائم ما، به ریسمان ولایت ما چنگ بزنند. کمال الدین، ج 2، ص 361.


تعداد بازدید
1063217


اوقات شرعی

تاریخ امروز

عضویت در خبرنامه
نام و ایمیل خود را وارد فرمایید




هشتم شوال

هشتم شوال

ویرانی قبور ائمه بقیع علیهم السلام در این روز در سال 1344هجری قبور ائمه بقیع علیهم السلام و نیز قبر حضرت حمزه در احد به دست وهابیون تخریب شد.

ویرانی قبور ائمه بقیع علیهم السلام

در این روز در سال 1344هجری قبور ائمه بقیع علیهم السلام و نیز قبر حضرت حمزه در احد به دست وهابیون تخریب شد.

علت و انگیزه تخریب این قبور مطهر در کتب مختلفی که بر رد عقائد ضاله وهابیت تألیف شده بیان گردیده است.

آنان اضافه بر قبور مطهر ائمه معصومین علیهم السلام,دیگر قبور را هم تخریب نمودند که عبارتند از:قبر منسوب به فاطمه زهراء علیها السلام,قبر مطهر فاطمه بنت اسد علیها السلام مادر امیرالمؤمنین علیه السلام,قبر ابراهیم پسر پیامبر صلی الله علیه و آله,قبر اسمائیل فرزند حضرت صادق علیه السلام,قبر دختران پیامبر صلی الله علیه و آله,قبر حلیمه سعدیه مرضعۀ پیامبر صلی الله علیه و اله و قبور شهدای زمان پیامبر صلی الله علیه و آله.

وهابیان در سال 1343 در مکه گنبدهای قبر حضرت عبدالمطلب,ابی طالب,خدیجه و زادگاه پیامبر صلی الله علیه و آله و فاطمه زهرا علیها السلام را با خاک یکسان کردند.در جده نیز قبر حوا و دیگر قبور را تخریب کردند.

در مدینه گنبد منور نبوی را به توپ بستند,ولی از ترس مسلمانان قبر شریف را تخریب نکردند در شوال 1343با تخریب قبور مطهر ائمه بقیع علیهم السلام اشیاء نفیس و با ارزش آن قبور مطهر را به یغما بردند.

قبر حضرت حمزه علیه السلام و شهدای احد را با خاک یکسان کردند و گنبد و مرقد حضرت عبدالله و آمنه پدر و مادر پیامبر صلی الله علیه و آله ,قبر اسمائیل پسر حضرت صادق علیه السلام و دیگر قبور را هم خراب کردند.

در همان سال به کربلای معلی حمله کردند و ضریح مطهر را کندند و جواهرات و اشیاء نفیس حرم مطهر را که اکثرا از هدایای سلاطین و بسیار ارزشمند و گرانبها بود,غارت کردند و قریب به 7000نفر از علما,فضلا و سادات و مردم را کشتند سپس به سمت نجف رفتند که موفق به غارت نشدند و شکست خورده برگشتند.


کلمات کلیدی

 نرم افزار اصول     فقه     اصول     رجال     کلام     



تاریخ روز
اوقات شرعی