• امام کاظم علیه السلام فرمودند: خوشا به حال آن شیعیان ما که در عصر غیبت قائم ما، به ریسمان ولایت ما چنگ بزنند. کمال الدین، ج 2، ص 361.


تعداد بازدید
1063224


اوقات شرعی

تاریخ امروز

عضویت در خبرنامه
نام و ایمیل خود را وارد فرمایید




فضيلت نيمه شعبان-شوق وصال-موسسه صاحب الامر

فضيلت نيمه شعبان-شوق وصال-موسسه صاحب الامر

۱۳۹۴ دوشنبه ۱۱ خرداد
مهمّ‏ترين فضيلت امشب (شب نيمه شعبان) آن است كه در اين شب مولودى متولّد مي‏شود كه از ابتداى خلقت تا انتهاى آن چنان مولودى متولّد نشده و نخواهد شد.

فضيلت نيمه شعبان‏

 مهمّ‏ترين فضيلت امشب (شب نيمه شعبان) آن است كه در اين شب مولودى متولّد مي‏شود كه از ابتداى خلقت تا انتهاى آن چنان مولودى متولّد نشده و نخواهد شد. انسانى متولّد مي‏شود كه به طور كامل و تمام عيار سراسر جهان و همه انسان‏ها را اصلاح خواهد كرد و به حدّ نهايى كمال خواهد رساند. تمام انبيا، از اول تا آخر، و تمام ائمّه ‏عليهم السلام راه را صاف و آماده كرده ‏اند تا اين مولود تمام آنچه را آنها گفته‏ اند و مي‏خواسته‏اند اجرا كند و به عمل برساند.

 انبياى ديگر كلاس‏هاى مقدّماتى تكامل را طى كردند. و در زمان رسول خدا نيز دين از نظر تشريع به حدّ كمال خودش رسيد: «أَلْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِى» دين از جهت تشريع و از جهت ابلاغ به حدّ نهايى رسيد ولى از نظر اجرا در حدّ و اندازه اعلا و كامل پياده نشد. زمان اجراى كامل دين، زمان ظهور امام زمان است.

 تمام آسمان‏ها و زمين و تمام كرات و امكانات و آنچه در روى زمين است، همه و همه، براى تكامل انسان آفريده شده‏ اند، بدان جهت كه در ميان موجودات تنها انسان است كه استعداد رسيدن به كمال نهايى را دارد. انسان، گل سر سبد آفرينش است و امكانات واستعداداتى دارد كه قادر است با به فعليّت رساندن آن از تمام موجودات جلو بيفتد و بهترين خلق خدا شود.

کتاب شوق وصال جلد 2 صفحه 920- تالیف آیت الله صافی (ره) – تحقیق و نشر موسسه فرهنگی صاحب الامر(عج(

 





تاریخ روز
اوقات شرعی