• امام کاظم علیه السلام فرمودند: خوشا به حال آن شیعیان ما که در عصر غیبت قائم ما، به ریسمان ولایت ما چنگ بزنند. کمال الدین، ج 2، ص 361.


تعداد بازدید
1059953


اوقات شرعی

تاریخ امروز

عضویت در خبرنامه
نام و ایمیل خود را وارد فرمایید




آخر صفر (شهادت امام رضا علیه السلام)

آخر صفر (شهادت امام رضا علیه السلام)

۱۳۹۴ جمعه ۲۰ آذر
شهادت امام رضا علیه السلام حضرت ثامن الحجج مولانا علی بن موسی الرضا علیه السلام در سال 203هجری بنابر اصح دو سال پس از وفات حضرت معصومه علیهاالسلام به شهادت رسیدند.

آخر صفر

شهادت امام رضا علیه السلام

حضرت ثامن الحجج مولانا علی بن موسی الرضا علیه السلام در سال 203هجری بنابر اصح دو سال پس از وفات حضرت معصومه علیهاالسلام به شهادت رسیدند.سن مبارک حضرت 49 یا 55 سال بوده است.بنابر نقلی در 27 صفر امام رضا علیه السلام به شهادت رسیدند,ولی مشهور آخر ماه صفر است.در 28 صفر مأمون انگور مسموم یا آب انار زهرآلود را به اجبار به حضرت امام رضا علیه السلام خورانید.

مسمومیت حضرت

یاسر خادم میگوید:هر جمعه ای که آن حضرت از مسجد جامع مراجعت میکرد,با بدنی عرق دار و غبار آلود دستها را به درگاه اللهی بر میداشت و میفرمود«بارالها اگر فرج و گشایش کار من در مرگ من است,مرگ مرا برسان»آن حضرت پیوسته در غم و حزن بود تا در غربت رحلت فرمود.

مأمون پس از آنکه یک شبانه روز امر شهادت حضرت را کتمان کرد سراغ محمد پسر امام صادق علیه السلام و جماعتی از آل ابوطالب فرستاد تا سلامت بدن امام را ببینند و پس از آن شروع بع گریه و زاری نمود.

دفن بدن مبارک حضرت

پس از غسل و کفن و نماز بر بدن شریف حضرت که توسط امام جواد علیه السلام انجام شد آن حضرت را جلوی قبر هارون در خانه حمید بن قحطبه مکان فعلی دفن کردند.بنابر روایتی مامون از ترس فتنه مردم دستور به دفن شبانۀ حضرت داد.





تاریخ روز
اوقات شرعی